Hårtransplantation

Tjejer är måna om sina saker som läppar, bröst, hår och annat. Ibland är man känslig som kille om det gäller sitt hår. Ibland är svagt sagt. Oftast menar jag. Som vi vet så är det vanligt att man blir skallig fortare än snabbt om man är kille. Jag som har passerat 31 höstar blir extra orolig när någon säger ”Nämen, du har lite gråa tussar där” eller ”Regnskogen börjar likna ett kalhygge där uppe” Nu är jag inte riktigt där än, men OM eller NÄR jag kommer till den tiden då jag börjar fundera på vilket håll min ”comb over” ska ligga på knoppen så bokar jag genast in tid för hårtransplantation. Det är en sak som är säker. Jag vägrar gå skallig, utan hår och utan en frisyr att styla på morgonen.

akaciamedical

Jag har varit i stort sett utan hår en kort period, då jag av misstag rakade bort för mycket hår på huvudet. Så jag vet ”typ” hur det är att vara utan hår. Det låter fånigt i en dels öron, men mitt hår är lika viktigt som kläder är för mig. Utan det är jag mer eller mindre naken. Jag tror nog att många känner likadant, kille som tjej. Vi lever i en utseendefixerad värld, och jag vet att jag mår så mycket bättre med en frisyr jag trivs i. Jag kommer ofta i dessa tankebanor när folk påpekar mitt hår eller andras hår för den delen. Jag kan gå med på att bli gråhårig (det är ändå snyggt), men snälla låt mitt hår få ligga kvar ett tag till kära hårgud. Jag är absolut inte redo för att bli nästa kalhygge på denna jord.

Kommentera

