Vilket partaj!

Arwen har nu passerat två år och hon hade ett kalas hemma för släkten förra helgen som var. Partajet slutade aldrig och hon var mer än nöjd med alla som kom och firade henne. Hon tackar alla så mycket för de fina presenterna även och hon leker med samtliga presenter kan jag lova. Arwens kalas hade Pippi som tema, men det var ingen maskerad utan vi hade smyckat hemmet med Pippi-saker och Jocke med kniven kom som hedersgäst för att dela ut partypåsar (skatter) till barnen. Det blev uppskattat bland både barn och vuxna trots Jocke med knivens skrämmande framträdande. Jag hade inte mycket till val när det gällde peruken, så jag tog svart presentpapper på huvudet och en scarf ovanpå det. Ingen bild finns på denna fantastiska skapelse, men ni får föreställa er det. Jocke med kniven var med som en läskig pirat i Pippi på de sju haven. Han var ännu läskigare nu ska ni veta. Jag vill i alla fall tro det trots allt skrattande från deltagarna på kalaset.

jocke med kniven

Ikväll blir det lek tillsammans med Arwen och alla hennes nya leksaker. Pappa tycker om att leka med leksakerna minst lika mycket som Arwen. Om inte mer. Ren terapi är det i mina ögon. Det är avkopplande samtidigt som det är roligt.

Kommentera

