Att göra-listan

Finns det någon tråkigare lista än den som visar vad man ”måste” göra. Vissa (som jag) avskyr måsten. Jag är mer impulsiv och gör saker väldigt effektivt när jag får för mig att bara göra något. Men när det kommer till måsten så får jag mer eller mindre ångest över det och lämnar hellre över saken till hunden eller katten. En roligare sak är att välja tapeter. Det finns så mycket fina tapeter och man vill oftast ha fler än som behövs. Det känns lite fel om man har fyra olika tapeter i ett rum. Jag får nog ta och övertala Anna till att vi köper ett hus med minst 10 rum så fixar jag mitt tapet-begär.

körsbärsdalen

Jag är inte lika vass på att tapetsera som Anna, men välja ut några vackra tapeter är min grej. Ja, eller, Anna har bättre smak än mig men jag är inte helt oduglig på det samtidigt. Jag valde tapeten till vardagsrummet och jag lever vidare på den meriten resten av mitt liv. Varför jag skriver om detta är för att vi har några ”måsten” kvar här hemma med sovrummet. Sovrummet är det ett viktigt rum där allt ska kännas bra och då menar jag ALLT. Vi ska ta itu med sovrummet nu och göra klart det innan jul förhoppningsvis. Det har bara legat halvfärdigt i si så där ett år nu.

Kommentera

