Brum brum!

Vinterdäcken är på och bilen känns genast lite mindre rolig att köra när smattret från dubbarna ekar i de norrländska skogarna. Vad kan man göra för att göra bilkörningen roligare då under vintern? Jag är inte så biltokig som det verkar, men om man ändå kör bil varje dag så vill man att bilupplevelsen känns bra. Att köra dubbfritt är inget alternativ i Norrland, men det vore häftigt att ha pimpat till bilen en aning med bland annat racingstolar och xenonlampor. Just nu känns bilen lagomt tråkig och det finns mycket man kan göra för att snygga till bilen och få den aningen mer skojig. Vintern är i sig rätt tråkig i mina ögon då jag varken åker skidor eller skrillor. Pulka och snöbollskrig funkar, men annars håller jag mig inne under vintertid. Julen är annars en bra mysig tid att vara ute på.

image

Vi kör med bilen till och från jobbet varje dag. Bilen behövs när man ska hämta lillen på förskolan på ett smidigt sätt. Att ta bussen är inget bra alternativ då det blir både dyrare och sämre tidsmässigt med tider som ska hållas. Därmed ska bilen fungera bra på alla vis, precis som jag går till jobbet i skjorta så behöver bilen se bra ut. Bilen kan inte ha ”mjukisar” på sig direct och samtidigt prestera optimalt.

Kommentera

