Vi tog en tripp till sjukstugan

Då var det dags för årets vistelse i sjukstugan och Arwen började med att dra på sig ögoninflammation. Sedan tog Anna och attraherade till sig lite halsont med annat. Jag står på nästa tur antar jag och inväntar ivrigt på att få något roligt till mig. Nu blir det av att städa grundligt hemma, svabba och sprita ner allt. Jag vill verkligen inte bli sjuk, varken nu eller sen. Det är tillräckligt lidande med att se sina nära och kära trötta, sjuka och på mindre bra humör. Men det är tur att jag ändå är frisk än så länge så att jag kan bistå med orken hemma då det kommer till matlagning och annat. Det är inte ”barra” att vara sjuk eller frisk för den delen. Det är mycket ansvar som ska tas när man är förälder och jag vill inte halka efter med städandet och matlagningen eftersom att alla får lida av det. Särskilt nu när vi är i sjukstugan. Nä, nu blir det att ta på sig skyddshandskar och sedan dra fram ytdesinfektionen för att ta kål på alla onda bakterier. Fram med mopp och hink, nu ska vi bege oss ut från sjukstugan och in i ett virusfritt hem.

cleaning e-card

Jag återkommer med information om jag lyckades eller inte med detta uppdrag, detta livsviktiga uppdrag.

Kommentera

