Bra smärta

Motivation, ork och energi är en bristvara i mig under höst och vinter. Jag greppar efter halmstrån (läs motivationsstrån) för att kunna ta mig oftare till gymmet eller bara ut på en promenad. Jag äter hyfsat bra tycker jag och borde få energi utifrån det, men sömnen kämpar emot och då droppar energinivån något. Vad ska jag då göra? Det finns inga ursäkter och det vet jag. Det är bara att göra det. Bara!

TSPK-SV-01

Jag skriver i hopp om att kunna motivera mig själv just nu. Men jag behöver något mer, något som gör vardagen roligare och mer energifull även. Jag har haft en spikmatta förr och den saknar jag. När det blev hett för många år sedan så införskaffade jag mig en sån och den blev en vän som jag umgicks med på kvällarna främst när man ville varva ner tillsammans med tv-tittandet. Jag har tappat bort den med alla flyttar som vi har gått igenom och jag tror att det är dags igen för en spikmatta. Nu finns det även särskilda spikmattor fast för fötterna. Det är ju perfekt att ha fötterna på en sådan när man bara sitter och glor i soffan hemma under kvällar och helger. Man kanske ska önska sig sådana till jul. Jag tror fasen det.

Kommentera

