Thank you for smoking

Minns ni filmen ”Thank you for smoking”? Jag tror att den heter så. Jag är 100 % emot rökning, men den filmen var rolig och samtidigt informativ om rökandets påverkan på både människan och den globala ekonomin. Detta är ett hett ämne för mig trots att jag inte röker själv, men jag har människor i min omgivning som jag vill ska sluta röka. Jag håller mig inte utanför utan om det är någon i min familj som röker så ska den sluta röka. Det är så enkelt, men som många andra så tar ursäkterna över och de fortsätter att röka bara för att det är en gammal, ful vana som de inte vill ge upp på. Det blir en hobby kan man säga. De mår ”bra” utav det säger de, men det är bara ditt huvud som hjärntvättar dig att tro något sådant. Du kan må bättre utav att knapra på morötter.

e-cigarett2

Idag finns det dessutom en massvis med olika saker som hjälper en att sluta röka. Alltifrån en stark vilja till elcigaretter. Folk har länge levt med denna fula vana och ursäkterna har ingen chans idag. Förr hade du bara viljan, men alla har inte den där starka viljan utan de svaga behöver knuffas på och bli hjälpta av någon eller något. Ingen ska röka i närheten av mig eller min dotter i alla fall. Och helst inte inför någon annan heller. Det är en äcklig akt man utför både utifrån att det är själviskt samt ohälsosamt. Så tack för att du röker!

4 thoughts on “Thank you for smoking

  1. Håller helt med dig om rökare. Lika egoistiskt och förkastligt är det med människor som bor och jobbar i städer men ändå väljer att förpesta miljön helt i onödan genom att åka bil när ex bussar går regelbundet.

Kommentera

