Glad första advent i efterskott!

”Julen är här, och lyser frid på jorden. Glädjen är stor, i ett barns klara ögon bor den. Julen är här, i våra mörka länder. Kom låt oss ta varandras händer, när julen är här.” Är det någon gång på året man tycker om att sjunga så är det nu innan jul. Det finns ingen mysigare och ljusare tid trots mörkret där ute. Jag längtar så enormt till jul och till att få vara med släkten under denna underbara tid. Med juletid väntas även pysseltid och jag har inte glömt bort att jag ska ”pyssla” med sovrummet bland annat som står ofärdigt. Vi påbörjade renoveringen av sovrummet för ett år sedan och det är ännu inte klart. Vi jobbade hårt då och gjorde klart alla rum under en kortare tid, men när Arwen blev så pass stor att hon började ränna omkring på egen hand så försvann även möjligheterna att renovera vidare. Men nu i jul är jag ledig i en och en halv vecka och då ska jag passa på att fixa väggarna i sovrummet. Titta bara på en den här snygga tapeten.

Tapet

Den har ett jättefint mönster och det blir ändå inte för mycket av det. Den skulle passa jättebra i sovrummet då den skulle skapa en harmonisk känsla tror jag. Jag vill inte ha för mycket färger i sovrummet, men gärna ett fint mönster som denna tapet har. Det skapar ändå ett visst liv i rummet så att det inte blir alltför tråkigt och sterilt. Det är absolut inte lätt att välja tapet när det finns så många fina tapeter att välja mellan. Men hellre att det finns för många att välja mellan än för få. Innan julpysslet drar igång på riktigt ska vi passa på och mysa med tonvis med tända ljus och överdragna filtar.

Kommentera

