Min önskelista

Jag väntar på det alla andra väntar på, snö. Vi är inne i December och snön lyser med sin frånvaro. Det märks att många pyntar extra mycket i år och jag kan tänka mig att det är i brist på snö som de vill ha den där julkänslan vilket de inte får om de inte pyntar lite extra hårt. Jag har pyntat hemma även, men med måtta.

helio

Vad önskar jag då till jul? Inte mycket men ändå mycket. Jag vill helst bara att folk vaknar och öppnar ögonen för att inse vad som kan komma om vi inte ändrar attityd till världen och börjar ändra våra matvanor främst. Men det är för mycket begärt antar jag. Folk är inte villiga att överge sina vanor för att göra det som är bättre för världen eller sig själva. Annars önskar jag mig en eldriven moped. Jag har aldrig varit så intresserad av mopeder eftersom att jag oftast har förknippat det med ungdomar och vansinneskörande fordon. Men jag hittade en snygg moped med retrodrag. Och att den är eldriven är viktigast, men att den ser ut som den gör den bara bättre än bäst. Jag tänker mig åkandes på mopeden till våren och sommaren istället för att ta en bil vilket både är dumt och osmidigt i den här stan. Jag skulle kunna ta mig fram snabbare och bättre. Ja tomten, det önskar jag mig i år. Eller nästa. Vet inte om jag har varit tillräckligt snäll i år, men till nästa år bör jag hinna skärpa till mig.

 

Kommentera

