I’ll be back

Juletid innebär mycket stök säger de. Ja, minst sagt blev det så för mig och familjen i år då Arwen blev sjuk nyligen och mycket stannade upp när det gäller julfix innan julen är här. Sedan har det varit mycket annat även som har rubbat den vanliga dagordningen. En sak som berövas varje jul är tiden för att träna och det går fort nedåt när man tränar mindre eller upphör med det under en kortare tid. Styrkan och orken försvinner snabbt. Man kan se ut som en av gladiatorerna på tv4 ena dagen och den andra ser man ut som

Efter nyår blir det nytändning. På riktigt! Mina tidigare träningshandskar har hållit bra, men nu när hålen i dem börjar ta över så blir det att skaffa nya. Det blir en perfekt nyårs- och nytändningspresent till mig själv. Det är viktigt att de är relativt tunna, men de ska vara slitstarka och greppa bra. Annars har de ingen funktion alls i träningssammanhang. Är de för tjocka så blir greppandet mycket svårare och kan du inte greppa så kan du ju inte träna optimalt med handskarna.

gymhandskar

Innan jag börjar hetsa upp mig alltför mycket om träning så är det ändå julen som ska få fullt fokus och det är en tid för att slappna av (när man har avverkat att göra 20 maträtter, julpyntat och julbakat klart). God jul på er så länge och jag hoppas att vi tillsammans kan jobba mot en bättre värld för alla!

One thought on “I’ll be back

  1. Hejsan,
    Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
    Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på tove.lindgren@pvmmedia.com så kan jag skicka mer information.
    (Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
    Mvh, Tove

Kommentera

