Måla med vapen, inget annat!

Då var vintern officiellt här. Och den kom som en smäll på käften med några decimeter snö. Jag älskar när det är lagom mycket snö, så det har varit bra tråkigt innan när man inte har kunnat dra ut på pulkrace med Arwen. Fast med det nya året så längtar jag nu till värme och sol. Men nu är nu och då ska vi göra något roligt med snön som äntligen kom. Något knäppt men roligt skulle vara att köra paintball ute en vinterdag. Jag testade på paintball för första gången i somras och det var roligare än jag trodde. Adrenalinkickar gillar väl alla och den som säger emot ljuger antagligen. Med största sannolikhet borde väl de flesta av oss tycka om en liten kick då och då. Adrenalin är en bra sak om man kan hantera den på ett bra sätt. Tänk dig att springa i ett litet område med snögubbar och iglon tillsammans med flygande paintballkulor. Det låter som en dröm i mina öron, att smyga omkring i högar av snö och skjuta hejvilt omkring mig. Bättre än hårt underlag där man slår sig lättare. Eller jag har fel? Det kostar inte så värst mycket att köpa egen utrustning, om man inte vill hyra och ibland är det även svårt att få tag på utrustning beroende på var man bor i Sverige.

paintball

Vi får väl se om det blir en aktivitet snart, på jobbet eller privat. Senast var med jobbet då vi körde ute i skogen. Så att testa nya områden och miljöer hade varit roligt. Jag får panga vidare och se om detta kan bli verklighet. Ha en god fortsättning alla!

Kommentera

