Älskar att åka pulka med Arwen. Har sagt det tidigare och jag gör det fan igen. Det är så mysigt och samtidigt roligt, även om vi inte åker i några värstingbackar så räcker en liten barnbacke för min och Arwens del. Så fort minusgraderna gick ner så blev det mer pulkåkande och det är en förbannat bra träning för armar och ben när du behöver dra kälken uppför backar som väger tio kilo plus ett barn på 12-13 kilo som helst sitter kvar både uppför och nedför.

Annars är det renoveringsdags hemma då det släpar lite hemma. Jag får ta mig i kragen och ordna det snart. Men jag vill ju åka pulka! Jag får nog ta itu med renoveringen även när det passar bättre. För sedan kommer våren och då vill man vara ute igen så mycket man kan och balkongen ska piffas upp så att man kan vistas där igen. Det är mycket göra, göra nu.

solfilm

Förutom detta så vill jag ha eller ordna solfilm på bakfönstrena i bilen så att det blir ett bra solskydd för Arwen bland annat som sitter bak i bilen när vi brummar ute på gatorna. Jag har hört att det är ett mycket bättre sätt än att sätta upp halvtillräckliga solskydd med Bamse på. De täcker enbart halva fönstret ungefär, vilket inte räcker när solen lyser lätt in från olika vinklar. Så jag har lite att fixa och trixa med inför sommaren. Men jag diggar att ha lite saker att göra, men det finns en gräns och den är inom sikte. Jag får se upp så jag inte bränner mig.

Kommentera

