Utelek inomhus

Snart är det februari eller vabruari om du är förälder. Arwen fuskade och satte igång vabruari redan i Januari. Det är aldrig roligt att behöva vara hemma med sitt sjuka barn. Jag vill se min dotter pigg och glad. Inte tvärtom. Efter vabruari är det nästan vår. Nästan. Om man bor i Barcelona.

När vi inte har hus och vill leka ute på somrarna, så kan man ju inte bara smyga in på valfri tomt som har en studsmatta då man blir bra sugen på att hoppa loss. Men då kan man klå husägare med en ministudsmatta. Den kan man ha inomhus och då kan det hoppas året runt. Såg denna otroligt söta studsmatta idag och den är väldigt prisvärd. Och den kommer i rosa dessutom. That’s wack!

studsmatta

Arwen älskar att vara ute precis som pappsen. I år ska vi aktivera oss ute i alla väder och det ska bli ett fantastiskt år. Jag som brukar träna ute på somrarna ska träna hårdare än någonsin och Arwen kan vara med då när hon är tre år i höst. Jag ska vara en god förebild vad gäller att ha roligt när man tränar ute. När jag var liten var vi massa barn som lekte ute och ofta var det, men digitaliseringen bland annat har lett till att det inte är så idag. Det är sällan barn ute vid lekparkerna på somrarna trots bra väder. En surfplatta lockar mer idag tråkigt nog. Back to the 80’s säger jag bah, när lek var lek.

Kommentera

