Segway is the way

Tiden går fort som alla vet redan. För att göra det bästa av tiden så har jag börjat fundera på olika resmål inför sommaren. Man vill inte hamna där framför sistaminuten-listorna utan jag vill ha tid på mig att hitta en passande och bra resa för oss. Eftersom att vi äter vegansk mat för det mesta så kan det bli svårt att hitta resmål som erbjuder just det. Visst går det att fråga om maten på plats, men jag vill gärna veta att det ändå finns restauranger som erbjuder det från menyn och inte behöva fråga om kocken kan göra något veganskt. Jag har erfarenhet av att det kan sluta illa. Det blir en illa tillagad maträtt som inte äts upp och det går inte att chansa på det när vi har Arwen med oss. Kockarna får gärna veta hur man gör vegansk mat.

När vi ändå har sommaren uppe som en tanke, så har jag mer och mer börjat fascinera mig för segways. Det ser så smidigt ut när folk tar sig fram på dessa fordon. Tänk om man tar segwayen till och från jobbet. Det blir så jäkla smidigt och man slipper trafiken och det tar ändå inte så mycket längre tid än att ta bilen. Och så parkerar man den inne i kapprummet på jobbet. Det ska inte bli en lathetsgrej att man tar den överallt, men det skulle vara ett bättre alternativ än bilen när man ska ta sig fram ett par kilometer hit och dit. Visst kan man gå, men det gör jag en hel del ändå. Jag brukar röra på mig även om det låter som att jag väger 200 kg och går mina meter fram och tillbaka mellan skrivbordet och matsalen på dagarna. Ni ser en valross framför er men jag ser mer ut som en vandrande pinne.

Segway

 

Kommentera

