Armband

För en stund trodde jag att våren var på vägen, och det var rätt så naivt. Vi är bara inne i Februari och man blir lätt bortskämd när det har varit en hyfsat mild vinter. Men det är bara att bita i kragen och stå ut ett litet tag till. Arwen uppskattar i alla fall vintern som får åka massa kälke. Jag ska  komma igång med träningen igen efter mycket annat som varit på agendan. Det får vintern att gå snabbare dessutom, om jag får intala mig själv det.

Armband

På alla hjärtans dag fick min Anna ett armband med sitt namn på, och det fick mig som aldrig annars vill ha smycken att vilja ha ett liknande med Arwens namn på. Det är fint med smycken, men själv föredrar jag armband eller en ring före ett halsband. Jag har fått för mig att jag ser ut som Snoop Dogg om jag bär ett halsband. Men ett fint armband med Arwens namn har mer betydelse för mig än att bara bära ett fint smycke som accessoar. Jag har även målet att tatuera in Arwens namn, men det får bli ett steg efter detta. Det är inte alla som kan erbjuda veganska tatueringar. Japp, ni läste rätt. Färgen tatuerare vanligtvis använder innehåller animalier, men jag ska fråga runt för att se ifall någon använder vegansk färg innan jag lägger mig under nålen. Åter till armbandet så vill jag ha ett silverarmband som har Arwen ingraverat. Silver är så mycket finare än guld. Guld får mig att tänka på Snoop Dogg och hans tänder. Det är roligt vad man förknippar saker med.

Kommentera

