Våren, kom in, kom in!

Vintern hade inte bjudit på något superbra väder framtill slutet av Februari. Sol och lite kyla kombinerat är vad jag kallar ett optimalt vinterväder. Nu kom det äntligen och det var bara att ge sig ut med hund, unge, kälke och ett leende. Jag tog tillfället i akt att dra på mig skidorna även. Inte samtidigt som jag var ute med min familj, men efter det så. Nu känns det som att våren är nära vilket är välkommet.

Med vårkänslor kommer motivation att träna. Det blir Toughest i höst uppe i Umeå så det blir gott om tid för att träna innan. Jag ska bland annat köpa en mobilhållare som sitter på armen, så att jag har en mobil som inte hoppar ur fickorna medan jag löptränar. Jag köper inte så mycket saker från Ebay längre då de sakerna är mest engångsgrejer som faller sönder efter just en gångs användning. Jag ska ha en snygg och bra mobilhållare som inte ser ut som en bazooka på armen. Den ska vara lika smidig som jag är när jag springer en hinderbana. Smidig som attans alltså! Okej, jag är inte så smidig ännu men därför skulle jag behöva träna mig i bättre form än vad jag var i för två år sedan då jag körde Toughest för första gången. Jag pressade mig så hårt jag kunde då och jag var jättenöjd med resultatet, men jag älskar att pressa mig själv för att krossa nya mål. I år ska jag använda rätt skor för hinderbanan dessutom. Skor som är anpassade för terräng och inte några vanliga löparskor. Även om de är smidigare så är terrängskorna mer lämpade när man kommer till hinder som gyttjepölen, vattentanken och andra hinder som blöter ner en. Jag återkommer om hur det går med träningen. Tills dess, hasta la vista!

Kommentera

