My house

Åh älskade Granlo, mitt älskade område som jag håller dyrt. Vi har snart bott i Granlo i två år och detta område tycker jag mest om i Sundsvall. Men en dag vill jag ändå bo i hus igen, men det är inte bråttom. Nästa hus ska vara DET. Det vi vill bo i länge och som vi älskar på alla vis. Jag kan tänka mig att bo i Granlo eller någonstans närliggande detta fantastiska område. Vad är så fantastiskt? Sundsvall har bra förutsättningar för fritidsverksamhet, men Granlo är over the top på just det. Det finns stora, vackra omgivningar och närhet till allt jag efterfrågar. Lugnet här är helt overkligt. Endast vindarna hörs viska små ljuva toner. Det är nästan lite läskigt tyst ibland.

Jag skulle helst vilja bo i ett energisnålt hus som sparar på både jordens resurser men även på min plånboks resurser. Det är det nya, att ha ett miljöanpassat hus som är både miljömässigt bra och ekonomiskt hållbart i längden. Och huset ska vara enkelt, men lagom stort, med bra utrymmen och inga trånga sådana. Tomten till fastigheten ska vara luftig och ha massvis med gröna växter och träd om jag får önska. Lite äppelträd, bärbuskar och stora gröna buskar som gränsar till grannarnas tomter. Det är lätt att bli huskär när vår och sommar närmar sig. Och det lär bli värre när våren spirar. Om man ändå hade lite mer deg i fickorna. En dag så, en dag.

Emrahus

Innan det blir något hus så ska jag rösta och heja på Oscar Zia’s ”Human” som är finalist i Melodifestivalen 2016. Jag är kluven om det är den eller Molly Sandéns ”Youniverse” som är bäst. Det varierar från dag till dag just nu. Heja båda säger jag just nu i såna fall!

Kommentera

