Alla ögon och all sympati mot Brüssel.

IS gjorde åter igen en skrämselattack. Det som slår mig är både hur selektiva vi är till vilka länder vi sympatiserar med vid dessa attacker. Det är även till stor del medias ansvar att ta upp verkligheten i alla länder och på lika villkor. Turkiet som drabbats av två attacker på kort tid nämns knappt. Den andra saken som slog mig var hur lätt dessa terrorister kom in på flygplatsen med både bomber och vapen. Det skrämmer mig ordentligt, även om jag inte oroar mig så mycket över att det skulle ske något liknande i den lilla stad jag bor i. Åter till den selektiva sympatisören. Den äcklar mig precis som det gäller djur och vilka djur vi sympatiserar mer med före andra djur. Den finns överallt, denna märkliga tankebana som människor besitter. Allt sitter i förståelsen. Vi kan inte tvinga fram fred här på jorden. Om vi alla förstod oss själva, andra och jorden bättre så hade inga krig funnits. Kom igen och börja förstå!

image

Kommentera

